click below this and i'll love you more

14 January 2012

Jom Kenal-Kenal

Salam Ukhwah untuk anda...
dan salam perkenalan dari saya...!*Aigoo* skemanya..!( takpe la ayat perkenalan kena lah skema-skema sikit kan;)... Jom kenal kenal..

SESI SUAI KENAL.
tukang soal: your name?
Me: name saya eyrah latiff.

tukang soal: erk! you nie kakak najwa latif or adik fauziah latif??
Me: sory.. dua-dua mak dorang tak kawin dgn My pak.

tukang soal: then!
Me: saya.. saya lah!! awak nie x amek tahu isu semasa ke*bengang sikit* fauziah latif tu age mak saya tau. najwa latif kan kakak dia yang tuliskan lagu untuk dia, fofular lagi.. takkan awak tak kenal. saya nie pendatang baru.!

that person: ohh..! you pun penyanyi jugak ke...?*muka teruja*
Me: erk.. nope, saya penyemak jek. saya blogger baru.

that person: biodata please!*switch terus muka kerek*
Me: ok. My name is eyrah latiff not kakak najwa latiff and for sure bukan adik fauziah latif. I came from singapore and....

That person: *tiba-tiba interupt* wait! you from singapore
Me: yup! kenapa ye..?*muka questions mark*

and this person stare I atas-bawah macam alien datang dari planet Nibiru. huh! panas hati betul la.

that person: ok continue.
Me: and sekarang ni saya duduk dgn parent kat Penang for almost 3 year. My mum buka bakery shop and I kerja kat kilang ayam as....

that person:*interupt lagi* you working at kilang AYAM?*pandangan menghina*
Me: yes. but bukan yang tukang kerat leher ayam-ayam tu la..!(tengah geram nie.. muka tu macam nak kena tampar laju-laju) I pun tak sanggup nak buat. I kerja bahagian admin yang perlu memastikan korang-korang yang duduk-tido-makan kat Penang ni dapat makan ayam ayam yang sedap lagi berkhasiat. kalau I tak buat kerja korang-korang semua ni terpaksa telan itik tak pun kena lantak lembu kambing hari hari.. ayam kat penang ni dah pupus.. ada mau??*lepas geram*(huu.. yang part pupus tu tipu je..!) ayam paling sedap kat Penang ni dari kilang I ni lah..!*ni bukan iklan promosi taw tapi kenyataannn.....*
I ada 7 sibling I yang 2nd and they call me ADIK.. My life simple je.. I....

that person: ok..ok... enough....! you tak perlu nak story hikayat hidup you pada I.. I have No time.. you can go now!
Me: (betul nye bengang at this time, dia tak nak dengar sudah.. ramai lagi nak dengar kan..!) ok lah thank you.!

Apa lagi I angkat kaki terus blah ar.. tak toleh belakang langsung, tutup pintu pun *gedebung*

moral of the story: jangan terhegeh-hegeh nak pi story Kat orang lain kisah hidup hangpa.. jawab apa yang di Tanya je..! got it!

p/s : nanti kita bako ofis dia k...! kite bako.... kite bako...!

No comments:

Post a Comment