click below this and i'll love you more

24 January 2012

a reminder from my GOD (to me actually)

Salam ukhwah for all of you..... hi there......

first of all i want to apologize for the harsh word i said in my previous post... yes.. i know some of you will get angry at me if you read my older post.... i know that i shouldn't judge a person by he/her appearance... ALLAH sendiri tidak mengadili seseorang itu dari luaran kan.

tapi that my mistakes and i feel awkward for what i have said.... sorry again..!smile... yeay....good...!! lebar lagi senyum.....:))))) peace.........aman bahagia.

it was like a reminder from god that i cant so easily make a judgement to a person.... dengan melihat dari luar sahaja kita tidak boleh menilai seseorang itu kan..... baru tadi saja buang masa pergi youtube untuk melihat kreativi anak muda zaman sekarang....(cehh.... like you are old enough bukan anak muda) and i just click at one this video yang buat i realize yang i tak sepatutnya say something like that... ingat kalau kita nak sedarkan orang dengan cara begitu... people will accept..?? of course not.... you cakap macam gitu orang lagi menyampah tawu ngak sih...... maybe they just don't get real info about aurat or they want to cover they aurat properly tapi terbuka tanpa sedarkan..... maybe!! so untuk pengetahuan anda semua aurat bagi seorang lelaki kepada umum adalah di antara pusat hingga ke lutut dan aurat di antara perempuan dan perempuan adalah di antara pusat hingga ke lutut juga (so after this korang bolehla pakai tuala paras pinggang dengan girlfren korang...ahakz...ok not funny) dan aurat di antara perempuan dan lelaki yang bukan muhrimnya adalah semua anggota tubuh badan KECUALI tangan dan muka sahaja.....*correct me if i'm wrong* 
so here i just want to say to people out there yang kalau di izinkan tuhan dapat terbaca post yang tidak seberapa ini, yang kita tidak dibenarkan melihatkan anggota tubuh kita kepada lelaki ajnabi melainkan wajah dan tangan kita sahaja... so apa yang anda di luar sana pakai akan mempengaruhi peratusan dosa anda bila di akhirat kelak.... obviously lah kan... you tanggung sendiri for what you have done at this world... and right kita manusia tak pernah sempurna.... be fashionable is not a crime, you create the fashion not the otherwise.. if tudung is something that people can accept for cover they hairs then why you cant wear a socks to cover your feet.... kaki adalah salah satu anggota yang di haramkan untuk di pertontonkan kepada umum.... but if you think that" alahhh... kaki je.... bukannye ada orang nak telek pon...." then why you have a dozen of shoes?? just take and throw it away....  or you can just donate it to me....kecik tapak tangan, satu almari i sediakan... 

rasa tak ada sape pon sanggup kena bakar kat api neraka nanti hanya kerana terlepas pandang benda yang kecil begini kan..... macam waste your time kat dunia pakai tutup-tutup, mujahadah mempertahankan maruah agama dengan dunia yang semakin menipu daya nie untuk terus kan perjuangan islam tapi end up kat akhirat nanti bila result keluar you tak ikut peraturan allah dan di campak ke neraka for certain time untuk  basuh dosa-dosa kita... not worth it right? kalau sanggup nak masuk neraka untuk nampak fashionable tu...... wallahualam... tak dapek den nak nolong.... sekian salam hormat and may ALLAH love us.... amin.

p/s: story yang i nak cerita tu pun tak sempat lagi... tuhan tak izinkan lagi.. next time maybe..god know better. 

No comments:

Post a Comment