click below this and i'll love you more

28 January 2012

my story part 2 (yeay)

Salam Ukhwah.... and HI....

entri i sebelum nie  story pasal i kan....! sape yang belum baca lagi tu takpe di maafkan tapi lepas nie sape yang men exit tanpa baca post-post yg lepas memang nak kena piat itu telinga(kes paksa orang baca)... so kiranya nak sambung balik syok sendiri lah nie. so STAND BY untuk scroll down.... lagi sekali sape nak klik arrow patah balik tu memang nak kena ajar nie......

part mana ekh kita stop??? tak baca lagi... takpe... i sambung balik pas nie gi bace k....
kita dah citer pasai family, dah citer pasal asal usul,tempat tinggal so nak citer pasal apa lagi??

pasal cari PASAL la.... macam mana taww blog nie boleh wujud? sedangkan i admit yang i nie bukan jenis yg ramah-tamah nak pergi tegur orang... kawan-kawan pun wujud yang tu, tu aje dari dulu.... ceh tipu lah.... dari tahun lepas blog nie dah wujud tapi macam invisible je... jadi bila one of my gf bebual pasal si polan nie,, si polan tu... i tanya lah.. who are there?? doctor? majistret?lawyer?astronot? then dengan muka yang macam beruk tercekik banana fried she ask me back. kau tak kenal dorang nie? i was dengan muka sengal minta penampar buai laju-laju geleng..dia... dorang tu sume blogger terror-horror tau.... i was.. owhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh....... so apa yg gerek pasai depa-depa tu sume? (kan chek dah keluaq loghat peneng).. kau ada blog tak? i pon angguk pelan-pelan.... kau buat apa dgn blog kau? angkat bahu.. tak buat pape, lagipun dah lama x buka...bila dah buka x tahu nak buat ape. dia macam mengucap panjang gitu lah. macam menyesali dngan apa yang terjadi...(hahah. mana ada. i gimik je lebih) so dia cabar i pergi buat sampai ada SATU RIBU FOLLOWER... Gilak lu..... suddenly i teringat kat my mum... dulu dia suka cakap kita orang adik beradik tak boleh berenggang dengan dia.. kalau boleh nak ikut dia pergi memane.... kire bahase pasar dia panggil membontot...(nie bukan ayat xx ok)..... x kan lah i nak suruh seribu orang tu membontot i..... kire follower tu pengikut lah kan?? pengikut tu mesti lah kena ikut kan?? kena ikut tu sama lah dengan membontot...!!! jadi i macam OHH...NOOO..... aku nak karang ayat nak buat karangan pun dah merapu nie lagi nak kena buat sampai ada orang nak baca.... memang berjanggut la nak sampai seribu pembontot........ops... pengikut.... i macam membantah la... mana boleh! aku bukan nya pandai buat sume bende tu.... dia macam mempertahankan.... kau ada mukabuku kan...(facebook) so same lah dengan muka buku tu... i bantah lagi..... mana sama... fb tu kalau nk tulis status dia pendek2 je mana kena tulis berjela...

kalau kat fb kita lapar kita just tulis kat status:
AKU LAPAR!!
then orang akan faham yg kita tengah lapar or takde makanan or watever la.... takde nye orang nak cakap macam-macam... tapi  kalau kat blog takkan kita lapar nak tulis AKU LAPAR.... tak logik la..mau kena hampuk dengan reader... kalau kat blog mesti la kena tulis ayat-ayat cinta*music background.... ayat-ayat cinta bercerita ketika ku kebulur...bila lapar mula terasa seakan ku bisa hidup lebih singkat...by rossa-ayat-ayat cinta) haa... kan dah terkeluar lagu rossa.... kat blog nie mesti nak kena cerita panjang lebar pasal lapar nie... nak kena describe perasaan lapar lagi....macam nie:

hari ini lapar telah menghampiri aku dengan begitu dekat sekali, aku sungguh merasai kehadiran lapar...bla....bla....bla.....lapar....bla...bla...lapar lagi......
haa... memang tak lah kan.... so selepas sesi berdebat oleh pihak pembangkang(aku) dan pihak pendakwah(gf) aku pun terpaksa mengalah.....

so aku dapat satu idea yang macam bodoh sikit la(sikit secoet je) aku nak buat satu contest untuk menaikkan lagi pembontot aku nie....pembontot-pembontot bertuah akan menerima hadiah sagu hati-jantung. hadiah-hadiah nya baca kat bawah nie....


                                                         Follower pertama aku:
                                                   kalau perempuan dapat flying kiss.
                                                   kalau lelaki dapat flying kick...

                                                         Follower ke seratusaku:(wow)
                        kalau perempuan dapat hug and kiss(suka korang)
                        kalau lelaki dapat........?? x dappat pape....

                                                      Follower ke SERIBU aku(sila baca SERIBU tu) 
kau yg follow tu kalau nk dtg s,pore bgytwu lah aku ekh nnti aku bole jdy tourist guide kau... bende nie valid selagi hayat dikandung badan kalau nyawa dah melayang tu maksudnya dah expire kau punya present!

                                                        Follower ke sepuluh ribu(ceh! perasan)
sama juga macam yg ke seribu tu tapi nie tambah penginapan di mana-mana hotel pilihan anda yang akan di hantar oleh saya tapi di bayar oleh anda begitu juga dengan makan di mana-mana restoran tapi di bayar oleh anda(aku punya makan sekali korang yg bayar)... hahah....

                                                       Follower ke SEJUTA aku:
percutian 3hari/2malam di mana-mana rumah makcik/pakcik aku yg berada di s,pore nun....(huahuahua..... sebab aku tahu mustahil lah nak cecah angka tu aku berani bagi rumah makcik/pakcik aku, kalau dorang tahu nie. mati gugirl....)

so dah baca ape hadiah-hadiahnye... best kan... x best? takpe i tak kecah...... senang je kalau hangpa pengikut nombor-nombor bertuah tu.(aceh..ceh... dah macam men nombor ekor plak...) jerit kuat-kuat kat entri aku yang ini.... cakap korang follower yg 1st,yg ke ten dan seterusnya lah.... nanti aku tengok macam mana lah...
so apalagi panggil makcik/pakcik, ayah/ibu, atuk/nenek and mostly kawan-kawan korang soh dorang baca entri nie... mana tahu pas nie terbuka hati nak jadi pembontot aku..... its ok tiada paksaan mahupun rayuan.. anyway i nie bukan nye desperado nak ada follower tpi juz for fun....  kita lihat siapa yang kena(suara p.ramlee)

sekian dari saya wabillah hi taufik wal hidayah asallamualaikum warrahmatullah hi wabarrakatuh...(betul ntah tidak ejaan dah la bajet macam penceramah hari jumaat kat tv tu)

No comments:

Post a Comment